طرح درس و روش تدریس ریاضی پنجم، فصل4: چند ضلعی‌ها و مجموع زاویه‌های آنها

0 10.1k

در ابتدای شروع کار، مثلثی روی تابلو رسم کرده و از دانش آموزان می‌خواهیم مانند ما مثلثی در دفتر خود بکشند. در ادامه نحوه کار با نقاله را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم و با کمک نقاله اندازه زاویه‌های مثلثی که روی تابلو کشیده‌ایم را به دست آورده و سپس به دانش آموزان می‌گوییم این سه زاویه را جمع کنند. حال به بچه‌ها می‌گوییم همین کار را با مثلثی که در دفترشان کشیدند را انجام داده و جمع سه زاویه را بدست آورند.

 اینک معلم یک مربع روی تخته می‌کشد و از بچه‌ها می‌خواهد در دفترشان یک مربع بکشند. سپس با کشیدن یکی از قطرها مربع را به دو مثلث تبدیل کنند. معلم از گروه‌ها می‌خواهد که با هم تبادل نظر کرده و بگو

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 4 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ دانش آموزان بفهمند مجموع زوایای یک چهارضلعی برابر با 360 درجه است. 
✅ دانش آموزان بتواند چهارضلعی را رسم و نیمساز آن را نیز رسم کنند. 
✅ دانش آموزان تقارن مرکزی شکل‌های چند ضلعی را رسم کنند. 
✅ دانش آموزان بتواند با دقت کامل قطر‌های شکلی را رسم کند.


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

7,000 تومان