دانلود اقدام پروژهی بهترین راهکار کاهش مشکلات رفتاری دانش اموزان و علاقه مند کردن به درس
0
8k
دانلود اقدام پروژهی چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم سعید را در پایه پنجم کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه مند نمایم ؟
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش آموز سعید انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:1 - آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5- آيا دچار كمبود محبت شده است؟6- آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟7- چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین سعید خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است