بهتر است ابتدا یک بازدید علمی از پوشش گیاهی منطقه زندگی خودتان ترتیب دهید. در شهرها میتوانید بچهها را به پارکهای نزدیک مدرسه ببرید.ممکن است دانش آموزان بارها به پارک رفته باشند اما به تنوع گیاهان یا جانوران پارک دقت نکرده باشند. در این بازدید ...
0
10k
بهتر است ابتدا یک بازدید علمی از پوشش گیاهی منطقه زندگی خودتان ترتیب دهید. در شهرها میتوانید بچهها را به پارکهای نزدیک مدرسه ببرید.
ممکن است دانش آموزان بارها به پارک رفته باشند اما به تنوع گیاهان یا جانوران پارک دقت نکرده باشند. در این بازدید آنها را با انواع گیاهان آشنا کنید و اجازه دهید آنها را مشاهده و درباره نوع گیاهان سؤال کنند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای گرم و خشک را بیان کنند.
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای کوهستانی را بیان کنند.
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای معتدل خزری را بیان کنند.
✅ با توجه به تصاویر پوشش گیاهی و زندگی جانوری، یک ناحیه آب و هوایی را تشخیص دهند.
✅ از هر ناحیه آب و هوایی دو نمونه گیاه و جانور را نام ببرند و زیست بومها را با هم مقایسه کنند.
ممکن است دانش آموزان بارها به پارک رفته باشند اما به تنوع گیاهان یا جانوران پارک دقت نکرده باشند. در این بازدید آنها را با انواع گیاهان آشنا کنید و اجازه دهید آنها را مشاهده و درباره نوع گیاهان سؤال کنند...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای گرم و خشک را بیان کنند.
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای کوهستانی را بیان کنند.
✅ ویژگیهای پوشش گیاهی و جانوری در ناحیه آب و هوای معتدل خزری را بیان کنند.
✅ با توجه به تصاویر پوشش گیاهی و زندگی جانوری، یک ناحیه آب و هوایی را تشخیص دهند.
✅ از هر ناحیه آب و هوایی دو نمونه گیاه و جانور را نام ببرند و زیست بومها را با هم مقایسه کنند.