دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی را به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی علاقه مند نمایم؟
همکار عزیز اگر میخواهید بدانید چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی را به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی علاقه مند نمایم؟ این فایل را با قیمت بسیار مناسب دانلود کنید.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی را به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی علاقه مند نمایم؟ با مشخصات 27 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی را به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی علاقه مند نمایم؟ را از سایت ما دانلود کنید.
نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه ی دوم ابتدایی را به کتابخوانی و مطالعه روزانه کتاب های غیر درسی علاقه مند نمایم؟
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:27 صفحه
قیمت فایل:8000 تومان
قسمتی از فایل:
مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس
پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود 3 تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود
با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند
با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی عدم یادگیری و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:
- چرایی؟
دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و سبب افزایش استرس بر دانش آموزان شده و عدم یادگیری فراوانی بدنبال دارد که این مسئله مرا وا داشت تا در این زمینه و برای کاهش این افت دست به اقداماتی بزنم.
- چگونه؟
نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه، ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.
- چه کسی؟
در مورد عدم یادگیری نقش دانش آموز، خانواده و مدرسه هر سه مهم است و نباید هیچکدام را نادیده گرفت. اگر دانش آموز هدف روشنی از مدرسه و تحصیل نداشته باشد ویا به اجبار والدین به مدرسه برود و یا دارای والدین کم سواد باشد و والدین از وضعیت تحصیلی فرزند خود بی خبر باشند ویا شرایط مناسب در منزل برای مطالعه فراهم نباشد و از سوی دیگر، مشکلاتی مثل عدم ارتباط بین محتوای آموزشی با نیازهای آینده دانش آموزان، روش تدریس نامناسب، آشنا نبودن معلمان با روشهای نوین تدریس، شرایط نامناسب فیزیکی و محیطی کلاس و مدرسه و سروصداهای مزاحم در محیط ..... همگی می توانند در عدم یادگیری دانش آموزان موثر باشند.
- چه موقع؟ با شروع سال تحصیلی و گذشت در ماه از آغاز مهر، اعتراضات آموزگاران شروع شد، که بدنبال آن به بررسی ضعف شدید اغلب دانش آموزان ، مشاهده شد
- چه چیزی؟
افزایش روز افزون ارجاعات دانش آموزان به دفتر از سوی آموزگاران به دلیل عدم آمادگی در پاسخگویی به دروس مختلف، مراجعات والدین و صحبت در خصوص عدم مطالعه دانش آموزان در منزل و وضعیت درسی آنان که هر روز بدتر و ضعیف تر می شدند، سبب شد که دست به کار شوم ....